6 Ekim 2008 Pazartesi

SHANGHAI BİENALİ (SHANGHAI BIENNIAL)-2

Caner Karavit, Sanat yorumları:1


6) Jin Shi, “ %50 Yaşam”
Bu evleri ilk gördüğümde bunun bir enstelasyon olduğunu düşünmüştüm. Jin Shi büyük kentlere göç edenlerin çoğunun kaldığı bazen 4 metre kareye kadar küçük olabilen odaları betimlemiş. Tüm eşyalar yarı boyutunda. Bu evlerden çok miktarda gördüğüm için Jin’in göçmen evlerini çok iyi gözlemlediğini söylüyebilirim. Evdeki malzemelerin hepsinin yerleri gerçeklerinde olduğu gibi. Tüp gaz, sarmısaklar, sıcak su termosu, tava, vantilatör, mutlaka yumurta vs. Bunların hepsi yarı ölçekli, göçmenlerin yaşamı gibi.

7) Zhank Qing, “Babil Kulesi”
İçlerinde güvecin yuvası bulunan Babil kulesinin yeni göçmenleri olan kuşlar, Shanghai’daki göçmen ruhunun manifestosu olarak Halk Meydanının yakınında serbest bırakıldılar.

8) Son Kuk Gyon, “Anılarımızdaki Şeker Kaplı Shanghai”
Gyon’un Kuzey Koreli babası ve Çinli annesi evlendikten sonra Shaghai’ya yerleşirler. Gyon doğduktan bir müddet sonra babasının ve kendisinin Çin vatandaşlığı geri alınır. Shanghai’da göçmen olarak kalmaya devam ederler. Gyon büyüdükten sonra yurtdışına çıkışlarda Kuzey Koreli olduğu için zorluk çıkmaya başlar. Tekrar vatandaş olma hakkını elde etmesine karşılık baba memleketine ve anılarına olan sevgisinden Çin vatandaşlığına geçmez. Gyon’un bir odadaki eşyaları şekerle kaplayarak kendisinin ve ailesinin Shanghai’daki acı ve tatlı anılarını anlamlandırıyor. Anılar tatlıdır ama zamanla eriyen şeker gibidir. Göç terketme ve yaratma işlemidir. Sanatçı çalışmasında zamanla eriyen ve soluklaşan anılarını şekerle kaplayarak onları tatlandırarak yeniden yaratıyor.

9)Chen Zhiguang “Göç Zamanı”
Karıncaların göç zamanını betimleyen çalışmada 160 farklı ölçülerde karınca bienal binasının bahçesine ve binanın duvarlarına yerleştirildi.

10) Wang Qiang, “Elbiseler“

Hiç yorum yok: